„Továbbképzés a faipari innovációvezérelt vállalkozásfejlesztésért” program szakmai anyaga

Vállalkozásfejlesztés, innováció

A képzés célja, megszerezhető kompetenciák:

  • Üzleti, innovációs ismeretek, látásmódok, készségek, irányultságok, kezelési módok
  • Szakmai, alkotó, illetve vezetői munkavégzés, személyiségfejlesztés, megerősítés
  • Tárgyalókészség elsajátítása: önbizalom, magabiztosság, meggyőző fellépés
  • Innovációs teljesítmény növelése, innovációs folyamat tervezése, menedzselése
  • Projektmegvalósítás mesterfokon
  • Az innováció és marketing kettőssége, együttes alkalmazása, szükségszerősé
  • Faipari vállalkozások sikeres e-tevékenysége. Hatásos cég és termékképviselet
  • Innovatív, nagy növekedési potenciállal rendelkező KKV-k

Modulok

1 Az innováció humánaspektusai

2007. szeptember. 28. (Péntek)
Tárgyalástechnika, üzleti kommunikáció

előadó: Dr. Mészáros Attila egyetemi docens, gépészmérnök-mérnöktanár, 12 éves oktatói, tréneri tapasztalatokkal

  • Műszaki, mérnöki menedzser adottságok: Személyiségfejlesztés, önismeret
  • Tárgyalástechnika, tárgyalási szituációk
  • Kommunikációs készségfejlesztés, szakmai kapcsolatkörök kialakítása
  • Ajánlattevés, megállapodások, szerződéskötések
  • Kreativitás és megújulás feltételei



2007. szeptember. 29. (Szombat)
Vállalatalapítás, sikeres cégműködés

előadó: Gyallai Gábor okleveles közgazdász, védés előtt álló Ph.D., Budapest Bank Nyrt fiókigazgatója, 16 éves banki és 10 éves oktatói tapasztalattal

  • KKV-k alapítása, működtetése
  • Szervezeti megoldások, pénzügyi, számviteli, jogi és controlling folyamatok
  • KKV-k üzleti tervének készítése
  • Hitelképesség - hitelezés, számlavezetés, befektetési lehetőségek


2 Innovációs menedzsment

2007. október. 19. (Péntek)
Innovációs folyamat tervezése

előadó: Dr. Molnár István okleveles gépészmérnök, okleveles gazdasági mérnök, NYMEFMK egyetemi adjunktus, egyetemi doktor üzemszociológia tudománykörből, 30 évig a Debreceni Egyetem Műszaki Főiskolai Karának Menedzserképzési Intézetének igazgatója, Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság Soproni szervezetének elnöke

  • Innovációs politika
  • Az innovációs menedzser feladatai. Szemléletváltás
  • Technológiai előretekintés, új technológiák bevezetésének elemzése, tudásmenedzsment
  • Vállalati termékszerkezet váltás, új termékek piacra vitele, technológiák adaptálása



2007. október. 20. (Szombat)
Innovációs teljesítménynövelés

előadó: Dr. Molnár István okleveles gépészmérnök, okleveles gazdasági mérnök, NYMEFMK egyetemi adjunktus, egyetemi doktor üzemszociológia tudománykörből, 30 évig a Debreceni Egyetem Műszaki Főiskolai Karának Menedzserképzési Intézetének igazgatója, Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság Soproni szervezetének elnöke

  • Innováció munka tervezése, előrejelzési, programozási és költségbecslési technikák
  • Innovációs beruházások, finanszírozások,
  • Innovációs folyamat szervezése, hosszú távú innovációs stratégiák kidolgozása, team menedzselés


3 Projektmenedzsment

2007. november. 09. (Péntek)
Projekttervezés, projektmegvalósítás

előadó: Horváthné Hoszpodár Katalin szervező vegyészmérnök-mérnöktanár, PhD hallgató, európai uniós pályázatíró szakértő 10 éves pályázatíró-projektmenedzser tapasztalatokkal

  • Projekttípusok, tervezési módszerek, projektmenedzselési technikák
  • Műszaki, fejlesztési, vállalkozási projektek bemutatása
  • Csapatépítés, kockázatelemzés, projektvégrehajtás
  • Minőség és változásmenedzsment
  • Döntési, tervezési, szervezési, kiértékelési módszerek (pénzügyi elszámolás, gazdasági elemzés)



2007. november. 10. (Szombat)
Team munka

előadó: Dr. Molnár István okleveles gépészmérnök, okleveles gazdasági mérnök, NYMEFMK egyetemi adjunktus, egyetemi doktor üzemszociológia tudománykörből, 30 évig a Debreceni Egyetem Műszaki Főiskolai Karának Menedzserképzési Intézetének igazgatója, Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság Soproni szervezetének elnöke

  • Eredményes team munka, technikái: feladathoz és feltételekhez illeszkedő teamformációk megválasztása
  • Team munka eredményességét biztosító módszerek és technikák alkalmazása
  • Főbb vezetői, vezetési stílusok
  • Emberi tényezők a végrehajtásban


4 Innovatív értékteremtés marketing eszközökkel

2007. november. 23. (Péntek)
Piacorientált gondolkodás

előadó: Pakainé dr. Kováts Judit, közgazdaságtudomány kandidátusa, NYME-FMK Informatikai közgazdaságtudomány kandidátusa, NYME-FMK Informatikai és Gazdasági Intézet intézetigazgató-helyette, egyetemi docens, 15 éves marketing oktatói, kutatói és tanácsadói tapasztalattal

  • Piaci szegmensek meghatározása, piacelemzés
  • Domináns piaci jelenlétből adódó előnyök
  • Marketing szemlélet, cég és termékképviselet. Image kialakítás szerepe az innovációban
  • Jól definiálható speciális kulcs-sikertényezők



2007. november. 24. (Szombat)
Marketing esettanulmányok

előadó: Dr. Molnár István okleveles gépészmérnök, okleveles gazdasági mérnök, NYMEFMK egyetemi adjunktus, egyetemi doktor üzemszociológia tudománykörből, 30 évig a Debreceni Egyetem Műszaki Főiskolai Karának Menedzserképzési Intézetének igazgatója, Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság Soproni szervezetének elnöke

  • Piaci szegmensek meghatározása, piacelemzés
  • Sikeres piaci jelenlét, sikeres termékbevezetés példaértékű faipari projektek ismertetésével
  • Vevők értékítélete alapján vezérelt termékfejlesztés, kínálat-tervezés és menedzselés
  • Marketing kommunikáció – innováció kommunikáció
  • Ügyfélkapcsolati menedzsment informatikai támogatása. Az innováció és ügyfélkapcsolatok megváltozott szerepe


5 Informatikai alapú irányítási és kommunikációs rendszerek

2008. január. 25. (Péntek)
Számítógépes alkalmazások

előadó: Bencsik Gergely NYME- Informatikai és Gazdasági Intézet PhD hallgató

A korszerű, magas fokon integrált vállalatirányítási rendszerek: minőségileg új vállalatvezetési technikák alkalmazása, naprakész és hiteles kép a cég helyzetéről



2008. január. 26. (Szombat)
e-tevékenységek

előadó: Soós Sándor okleveles programtervező matematikus, NYME FMK Informatikai és Gazdasági Intézet egyetemi adjunktus, PhD hallgató 15 év oktatói tapasztalattal

e-kereskedelem, e-business, e-marketing: üzenet megfogalmazása, vizuális megjelenítés, üzenet formai kialakítása
Hatásos internetes cégjelenlét, eredményes termékképviselet, értékesítés, honlapok szerkesztése, web design