Vállalkozásfejlesztés, innováció
A képzés célja, megszerezhető kompetenciák:
- Üzleti, innovációs ismeretek, látásmódok, készségek, irányultságok, kezelési módok
- Szakmai, alkotó, illetve vezetői munkavégzés, személyiségfejlesztés, megerősítés
- Tárgyalókészség elsajátítása: önbizalom, magabiztosság, meggyőző fellépés
- Innovációs teljesítmény növelése, innovációs folyamat tervezése, menedzselése
- Projektmegvalósítás mesterfokon
- Az innováció és marketing kettőssége, együttes alkalmazása, szükségszerősé
- Faipari vállalkozások sikeres e-tevékenysége. Hatásos cég és termékképviselet
- Innovatív, nagy növekedési potenciállal rendelkező KKV-k
Modulok
2007. szeptember. 28. (Péntek)
Tárgyalástechnika, üzleti kommunikáció
előadó: Dr. Mészáros Attila egyetemi docens, gépészmérnök-mérnöktanár, 12 éves oktatói, tréneri tapasztalatokkal
- Műszaki, mérnöki menedzser adottságok: Személyiségfejlesztés, önismeret
- Tárgyalástechnika, tárgyalási szituációk
- Kommunikációs készségfejlesztés, szakmai kapcsolatkörök kialakítása
- Ajánlattevés, megállapodások, szerződéskötések
- Kreativitás és megújulás feltételei
2007. szeptember. 29. (Szombat)
Vállalatalapítás, sikeres cégműködés
előadó: Gyallai Gábor okleveles közgazdász, védés előtt álló Ph.D., Budapest Bank Nyrt fiókigazgatója, 16 éves banki és 10 éves oktatói tapasztalattal
- KKV-k alapítása, működtetése
- Szervezeti megoldások, pénzügyi, számviteli, jogi és controlling folyamatok
- KKV-k üzleti tervének készítése
- Hitelképesség - hitelezés, számlavezetés, befektetési lehetőségek
2007. október. 19. (Péntek)
Innovációs folyamat tervezése
előadó: Dr. Molnár István okleveles gépészmérnök, okleveles gazdasági mérnök, NYMEFMK egyetemi adjunktus, egyetemi doktor üzemszociológia tudománykörből, 30 évig a Debreceni Egyetem Műszaki Főiskolai Karának Menedzserképzési Intézetének igazgatója, Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság Soproni szervezetének elnöke
- Innovációs politika
- Az innovációs menedzser feladatai. Szemléletváltás
- Technológiai előretekintés, új technológiák bevezetésének elemzése, tudásmenedzsment
- Vállalati termékszerkezet váltás, új termékek piacra vitele, technológiák adaptálása
2007. október. 20. (Szombat)
Innovációs teljesítménynövelés
előadó: Dr. Molnár István okleveles gépészmérnök, okleveles gazdasági mérnök, NYMEFMK egyetemi adjunktus, egyetemi doktor üzemszociológia tudománykörből, 30 évig a Debreceni Egyetem Műszaki Főiskolai Karának Menedzserképzési Intézetének igazgatója, Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság Soproni szervezetének elnöke
- Innováció munka tervezése, előrejelzési, programozási és költségbecslési technikák
- Innovációs beruházások, finanszírozások,
- Innovációs folyamat szervezése, hosszú távú innovációs stratégiák kidolgozása, team menedzselés
2007. november. 09. (Péntek)
Projekttervezés, projektmegvalósítás
előadó: Horváthné Hoszpodár Katalin szervező vegyészmérnök-mérnöktanár, PhD hallgató, európai uniós pályázatíró szakértő 10 éves pályázatíró-projektmenedzser tapasztalatokkal
- Projekttípusok, tervezési módszerek, projektmenedzselési technikák
- Műszaki, fejlesztési, vállalkozási projektek bemutatása
- Csapatépítés, kockázatelemzés, projektvégrehajtás
- Minőség és változásmenedzsment
- Döntési, tervezési, szervezési, kiértékelési módszerek (pénzügyi elszámolás, gazdasági elemzés)
2007. november. 10. (Szombat)
Team munka
előadó: Dr. Molnár István okleveles gépészmérnök, okleveles gazdasági mérnök, NYMEFMK egyetemi adjunktus, egyetemi doktor üzemszociológia tudománykörből, 30 évig a Debreceni Egyetem Műszaki Főiskolai Karának Menedzserképzési Intézetének igazgatója, Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság Soproni szervezetének elnöke
- Eredményes team munka, technikái: feladathoz és feltételekhez illeszkedő teamformációk megválasztása
- Team munka eredményességét biztosító módszerek és technikák alkalmazása
- Főbb vezetői, vezetési stílusok
- Emberi tényezők a végrehajtásban
2007. november. 23. (Péntek)
Piacorientált gondolkodás
előadó: Pakainé dr. Kováts Judit, közgazdaságtudomány kandidátusa, NYME-FMK Informatikai közgazdaságtudomány kandidátusa, NYME-FMK Informatikai és Gazdasági Intézet intézetigazgató-helyette, egyetemi docens, 15 éves marketing oktatói, kutatói és tanácsadói tapasztalattal
- Piaci szegmensek meghatározása, piacelemzés
- Domináns piaci jelenlétből adódó előnyök
- Marketing szemlélet, cég és termékképviselet. Image kialakítás szerepe az innovációban
- Jól definiálható speciális kulcs-sikertényezők
2007. november. 24. (Szombat)
Marketing esettanulmányok
előadó: Dr. Molnár István okleveles gépészmérnök, okleveles gazdasági mérnök, NYMEFMK egyetemi adjunktus, egyetemi doktor üzemszociológia tudománykörből, 30 évig a Debreceni Egyetem Műszaki Főiskolai Karának Menedzserképzési Intézetének igazgatója, Szervezési és Vezetési Tudományos Társaság Soproni szervezetének elnöke
- Piaci szegmensek meghatározása, piacelemzés
- Sikeres piaci jelenlét, sikeres termékbevezetés példaértékű faipari projektek ismertetésével
- Vevők értékítélete alapján vezérelt termékfejlesztés, kínálat-tervezés és menedzselés
- Marketing kommunikáció – innováció kommunikáció
- Ügyfélkapcsolati menedzsment informatikai támogatása. Az innováció és ügyfélkapcsolatok megváltozott szerepe
2008. január. 25. (Péntek)
Számítógépes alkalmazások
előadó: Bencsik Gergely NYME- Informatikai és Gazdasági Intézet PhD hallgató
A korszerű, magas fokon integrált vállalatirányítási rendszerek: minőségileg új vállalatvezetési technikák alkalmazása, naprakész és hiteles kép a cég helyzetéről
2008. január. 26. (Szombat)
e-tevékenységek
előadó: Soós Sándor okleveles programtervező matematikus, NYME FMK Informatikai és Gazdasági Intézet egyetemi adjunktus, PhD hallgató 15 év oktatói tapasztalattal
e-kereskedelem, e-business, e-marketing: üzenet megfogalmazása, vizuális megjelenítés, üzenet formai kialakítása Hatásos internetes cégjelenlét, eredményes termékképviselet, értékesítés, honlapok szerkesztése, web design